route programma TYRE

Gebruikersavatar
limbotriker
Berichten: 1215
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:41 am
Locatie: Voerendaal

route programma TYRE

Bericht door limbotriker » ma apr 19, 2010 2:40 pm

Mijn ervaringen met het routeprogramma TYRE
Type is een gratis route programma en heel geschikt voor Trike en Motor

Met dit programma is het mogelijk een route uit te zetten met behulp van Google Earth je start, tussen en bestemmings plaatsen aan te klikken en deze in te lezen op je TomTom.
Op de site van Jan Boersma WWW.JANBOERSMA.NL kun je dit programma gratis downloaden.

Ik heb dit nu een half jaar in gebruik en het werk prima. het voordeel is dat je op Google Earth meteen kunt kijken hoe de omgeving er uit ziet.
Ik gebruik hem op mijn TOMTOM maar hij is ook geschikt voor Garmin, alleen hier heb ik geen ervaringen mee

Met Google Earth stel je zelf zorgvuldig de route samen.
Hiervoor biedt het programma natuurlijk vele mogelijkheden, vanwege alle aanwezige POI's.
Ook kun je er voor kiezen om een reeds bekende route te downloaden, en deze te gebruiken als basis voor je tour of reis.
Als je route klaar is, kun je met behulp van TYRE het aangemaakte exporteren naar je TomTom of Pocket PC.
Kies de juiste instellingen (kortste route) op je TomTom bij het openen van de route en je rondrit kan beginnen.

Op de site van Jan Boersma kun je ook een aantal kant en klare routes vinden.
Mooie routes kun je ook altijd vinden op de site van WWW.GPSTracks.NL Deze kant en klare routes kun je natuurlijk ook weer bekijken met Google Earth.
Het programma is gratis te downloaden, evenals Google Earth.

Er is geen twijfel mogelijk dat er natuurlijk ook andere goede en misschien wel betere programmas zijn. het is ook niet mijn bedoeling om dit programma boven andere te zetten maar mijn ervaringen zijn tot nu toe prima en het werkt perfect.
WACHT tot het rode licht gedoofd is er kan nog een trike aan komen

Plaats reactie