hoe lang doe je met je banden en met welk merk
- limbotriker
- Berichten: 1215
- Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:41 am
- Locatie: Voerendaal
hoe lang doe je met je banden en met welk merk
graag had ik de ervaringen geweten over de levensduur in kilometers van de diverse banden, je hoort de gekste verhalen over nog geen 7000km tot 50000km met een voorband dus:
hoeveel km doe je met je voorband, dan ook aangeven merk, type en de bandenmaten.
hoeveel km doe je met je achterbanden, dan ook aangeven merk, type en de bandenmaten.
zijn er speciale opmerkingen die dan ook graag erbij vermelden.
misschien blijkt er wel een fabrikaat of type te zijn die er uitzonderlijk goed of slecht uitspringt, daar kun je dan weer je voordeel mee doen.
dus laat maar horen.
hoeveel km doe je met je voorband, dan ook aangeven merk, type en de bandenmaten.
hoeveel km doe je met je achterbanden, dan ook aangeven merk, type en de bandenmaten.
zijn er speciale opmerkingen die dan ook graag erbij vermelden.
misschien blijkt er wel een fabrikaat of type te zijn die er uitzonderlijk goed of slecht uitspringt, daar kun je dan weer je voordeel mee doen.
dus laat maar horen.
WACHT tot het rode licht gedoofd is er kan nog een trike aan komen
Hallo Cor ,
kijk eens op het 4 Länder , daar staat een hele story van mijn voorband .
http://www.4-laender-triker-forum.de/in ... fen+rewaco
Gr Ron .
kijk eens op het 4 Länder , daar staat een hele story van mijn voorband .
http://www.4-laender-triker-forum.de/in ... fen+rewaco
Gr Ron .
- RF1-Triker
- Berichten: 37
- Lid geworden op: zo sep 12, 2010 6:08 pm
- Locatie: Sint-Oedenrode
- limbotriker
- Berichten: 1215
- Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:41 am
- Locatie: Voerendaal
Ik heb met een Avon AV56 bandenmaat 150/70/17 nu 15000 km gereden en is nu ver op, kan misschien nog net door de APK mar moet binnenkort toch vervangen worden.
rij 80% binnendoor wegen en 20% autowegen.
De band heeft nu en typische " W " vormige slijtage.
Deze band is een 2 componenten band
Kosten in 2009 € 128,00 inclusief montage, moest wel zelf het voorwiel demonteren.
rij 80% binnendoor wegen en 20% autowegen.
De band heeft nu en typische " W " vormige slijtage.
Deze band is een 2 componenten band
Kosten in 2009 € 128,00 inclusief montage, moest wel zelf het voorwiel demonteren.
WACHT tot het rode licht gedoofd is er kan nog een trike aan komen
Hallo Marcel ,
Wat bedoel je met een massieve ? Vol gummie ?
Je kunt je ook op dat forum aanmelden , dan kun je de foto,s wel zien .
Hier nog een link over banden .
http://www.trikefriends.be/varia/2010_b ... rikes.html
Gr Ron .
Wat bedoel je met een massieve ? Vol gummie ?
Je kunt je ook op dat forum aanmelden , dan kun je de foto,s wel zien .
Hier nog een link over banden .
http://www.trikefriends.be/varia/2010_b ... rikes.html
Gr Ron .
- RF1-Triker
- Berichten: 37
- Lid geworden op: zo sep 12, 2010 6:08 pm
- Locatie: Sint-Oedenrode
-
- Berichten: 72
- Lid geworden op: di okt 07, 2008 5:59 pm
IK heb net mijn 1e voorband aangeboden voor vervanging, ik heb in 4 jaar
50 000 km gereden in ook vooral bergachtige gebieden, Z Frankrijk Zwitserland Tsjechie en natuurlijk ook onze ritten bij de moezel
Band is nog lang niet af, maar heeft achter de profielen de meeste slijtage, zodat de keuringsnorm op die plekjes net niet meer gehaald wordt
afgezien van het type band denk ik dat type trike ook erg belangrijk is, stand voorvork, gewicht op vooras ,belading ed
Type band is op dit moment te verkrijgen via internet af een amerikaanse leverancier , merk band :SHINKO 170/60 17 ZR R009RR,
achterbanden gaan nog zeker 10000 km mee( dat wordt dan 60000 km)
Dit zijn Mastercraft Avenger 295/50 R15
Banden liggen onder BOOM LOWRIDER, met de aloude pendelas
Wij rijden bijna altijd met 2 opzittenden, en ook regelmatig met camplet vouwwagen, rijstijl vrij normaal met af en toe stevig doorjassen
Voorbanden zijn over het algemeen motorfietsachterbanden hebben 2compound rubber, slijten zijdelings van het centrtaleloopvlak het snelst
zijn gefabriceerd voor behoorlijke stuwkracht, welke je op een trike op het voorwiel dus nooit hebt, om het slijtageproces te vertragen zou je de band op een trike ook achterste voor (in tegenovergestelde rotatierichting moeten monteren omdat de band op een trike "geduwd wordt"en op eemotor "duwt de band dus wel !
Hoor graag jullie reacties
NOP TRIKER
50 000 km gereden in ook vooral bergachtige gebieden, Z Frankrijk Zwitserland Tsjechie en natuurlijk ook onze ritten bij de moezel
Band is nog lang niet af, maar heeft achter de profielen de meeste slijtage, zodat de keuringsnorm op die plekjes net niet meer gehaald wordt
afgezien van het type band denk ik dat type trike ook erg belangrijk is, stand voorvork, gewicht op vooras ,belading ed
Type band is op dit moment te verkrijgen via internet af een amerikaanse leverancier , merk band :SHINKO 170/60 17 ZR R009RR,
achterbanden gaan nog zeker 10000 km mee( dat wordt dan 60000 km)
Dit zijn Mastercraft Avenger 295/50 R15
Banden liggen onder BOOM LOWRIDER, met de aloude pendelas
Wij rijden bijna altijd met 2 opzittenden, en ook regelmatig met camplet vouwwagen, rijstijl vrij normaal met af en toe stevig doorjassen
Voorbanden zijn over het algemeen motorfietsachterbanden hebben 2compound rubber, slijten zijdelings van het centrtaleloopvlak het snelst
zijn gefabriceerd voor behoorlijke stuwkracht, welke je op een trike op het voorwiel dus nooit hebt, om het slijtageproces te vertragen zou je de band op een trike ook achterste voor (in tegenovergestelde rotatierichting moeten monteren omdat de band op een trike "geduwd wordt"en op eemotor "duwt de band dus wel !
Hoor graag jullie reacties
NOP TRIKER
- limbotriker
- Berichten: 1215
- Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:41 am
- Locatie: Voerendaal
Ik heb er geen ervaring mee maar ik denk dat een band omgekeerd gemonteerd wel eens een groot probleem kan worden op een nat wegdek, het water word dan niet op de goede manier afgevoerd, hier kun je dan misschien wel aquaplaning mee krijgen zelfs bij een lagere snelheid.NOP-trikers schreef:zou je de band op een trike ook achterste voor (in tegenovergestelde rotatierichting moeten monteren omdat de band op een trike "geduwd wordt"en op eemotor "duwt de band dus wel !
NOP TRIKER
En dat is geen prettig gevoel.
Maar misschien heb ik het wel helemaal bij het verkeerde eind, dus willen diegene die hier ervaring mee hebben zich melden met zowel goede als slechte ervaringen.
WACHT tot het rode licht gedoofd is er kan nog een trike aan komen
http://www.xs4all.nl/~wktriker/trikejou ... 010_11.htm
even naar beneden scrollen , dan kom je het onderwerp monteren voorband tegen.
even naar beneden scrollen , dan kom je het onderwerp monteren voorband tegen.
- limbotriker
- Berichten: 1215
- Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:41 am
- Locatie: Voerendaal
Als ik de link van Paul nu goed lees, is het advies van de diverse bandenspecialisten om de draairichting van een achterband om te keren, dus de draairichtings pijl gericht naar de bestuurder (mits de bestuurder niet vóór de trike gaat staan) dus tegengesteld.
Zat ik dus goed fout met mijn veronderstelling.
als laatste conclusie:
Nog steeds niet te oud om wat te leren.
Zat ik dus goed fout met mijn veronderstelling.
als laatste conclusie:
Nog steeds niet te oud om wat te leren.
WACHT tot het rode licht gedoofd is er kan nog een trike aan komen
- limbotriker
- Berichten: 1215
- Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:41 am
- Locatie: Voerendaal
Ik heb vorige week, na 15000 km toch maar een nieuwe voorband laten monteren.
Omdat ik spaakvelgen heb, ook maar een verse binnenband er in.
Naar aanleiding van het lezen van de link van Paul heb ik de band met omgekeerde draairichting laten monteren, ik ben benieuwd.
de kosten vielen mee :€ 105,00 inclusief binnenband verwijderingsbijdrage en montage.
Merk Michelin
type Macadam 90X
maat 150/70/17
kleur zwart
Deze band zou volgens de diverse klanten beoordelingen op internet zeer slijtvast zijn, ik laat mij verrassen.
Omdat ik spaakvelgen heb, ook maar een verse binnenband er in.
Naar aanleiding van het lezen van de link van Paul heb ik de band met omgekeerde draairichting laten monteren, ik ben benieuwd.
de kosten vielen mee :€ 105,00 inclusief binnenband verwijderingsbijdrage en montage.
Merk Michelin
type Macadam 90X
maat 150/70/17
kleur zwart
Deze band zou volgens de diverse klanten beoordelingen op internet zeer slijtvast zijn, ik laat mij verrassen.
WACHT tot het rode licht gedoofd is er kan nog een trike aan komen
Verplaatst naar: http://www.trikers.be/varia/2010_banden_trikes.htmlSnowdog schreef:Hallo Marcel ,
Hier nog een link over banden .
http://www.trikefriends.be/varia/2010_b ... rikes.html
Gr Ron .
- RF1-Triker
- Berichten: 37
- Lid geworden op: zo sep 12, 2010 6:08 pm
- Locatie: Sint-Oedenrode
Bedankt Pierre, maar jouw site is bij mij algemeen bekend.Trikers.be schreef:Verplaatst naar: http://www.trikers.be/varia/2010_banden_trikes.htmlSnowdog schreef:Hallo Marcel ,
Hier nog een link over banden .
http://www.trikefriends.be/varia/2010_b ... rikes.html
Gr Ron .
Gr Marcel
FEEL FREE, TRIKE SAVE
"No Child Should Live in Fear"
"No Child Should Live in Fear"
- limbotriker
- Berichten: 1215
- Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:41 am
- Locatie: Voerendaal
NOP-trikers schreef:IK heb net mijn 1e voorband aangeboden voor vervanging, ik heb in 4 jaar
50 000 km gereden in ook vooral bergachtige gebieden, Z Frankrijk Zwitserland Tsjechie en natuurlijk ook onze ritten bij de moezel
Band is nog lang niet af, maar heeft achter de profielen de meeste slijtage, zodat de keuringsnorm op die plekjes net niet meer gehaald wordt
afgezien van het type band denk ik dat type trike ook erg belangrijk is, stand voorvork, gewicht op vooras ,belading ed
Type band is op dit moment te verkrijgen via internet af een amerikaanse leverancier , merk band :SHINKO 170/60 17 ZR R009RR,
achterbanden gaan nog zeker 10000 km mee( dat wordt dan 60000 km)
Dit zijn Mastercraft Avenger 295/50 R15
Banden liggen onder BOOM LOWRIDER, met de aloude pendelas
Wij rijden bijna altijd met 2 opzittenden, en ook regelmatig met camplet vouwwagen, rijstijl vrij normaal met af en toe stevig doorjassen
Voorbanden zijn over het algemeen motorfietsachterbanden hebben 2compound rubber, slijten zijdelings van het centrtaleloopvlak het snelst
zijn gefabriceerd voor behoorlijke stuwkracht, welke je op een trike op het voorwiel dus nooit hebt, om het slijtageproces te vertragen zou je de band op een trike ook achterste voor (in tegenovergestelde rotatierichting moeten monteren omdat de band op een trike "geduwd wordt"en op eemotor "duwt de band dus wel !
Hoor graag jullie reacties
NOP TRIKER
WACHT tot het rode licht gedoofd is er kan nog een trike aan komen
- limbotriker
- Berichten: 1215
- Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:41 am
- Locatie: Voerendaal
deze banden zijn momenteel in Nederland te koop via http://www.banden-pneus-online.nl/NOP-trikers schreef: Type band is op dit moment te verkrijgen via internet af een amerikaanse leverancier , merk band :SHINKO 170/60 17 ZR R009RR,
Hoor graag jullie reacties
NOP TRIKER
ook te koop in de USA maar de verzendkosten zijn daar veel te hoog voor en daar komen ook nog de BTW en de invoerrechten bij als je pech hebt
ik heb een nieuwe SHINKO R009 200/50-17 besteld en nu maar kijken hoe lang ik er mee doe
WACHT tot het rode licht gedoofd is er kan nog een trike aan komen