smeernippels

Plaats reactie
seat
Berichten: 10
Lid geworden op: do jan 13, 2011 1:01 pm

smeernippels

Bericht door seat » za mar 26, 2011 6:27 pm

Beste mensen,kan er mij iemand vertellen hoeveel smeernippels er op een rewaco rf1 turbo bouwjaar 2009 staan en of deze gewoon door te smeren zijn met vetspuit?mvg :oops:

Gebruikersavatar
Snowdog
Berichten: 175
Lid geworden op: di okt 21, 2008 8:19 pm

Bericht door Snowdog » za mar 26, 2011 8:00 pm

Hallo Seat ,

Hoeveel er op zitten weet ik niet zeker , maar ik ga er van uit dat je deze zonder meer kunt smeren .

Bij de oude springer voorvorken van Rewaco was het zo dat je er zo lang vet in moest spuiten tot dat je het nieuwe verse vet er uit zag komen .

Bij het smeren van de stuur-as ( balhoofd ) moet je er rekening mee houden dat er ook vet uit het stuurslot kan komen , dit veroorzaakt een vettige sleutel en daarna een vettige broekzak .


Gr Ron .

Gebruikersavatar
Snowdog
Berichten: 175
Lid geworden op: di okt 21, 2008 8:19 pm

Bericht door Snowdog » za mar 26, 2011 8:05 pm

Ik heb hier ook nog een bouwtekening voor je .

Altijd handig .




http://www.rewaco.de/download/Bauplaene ... %20RF1.pdf


Gr Ron .

Gebruikersavatar
limbotriker
Berichten: 1215
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:41 am
Locatie: Voerendaal

Bericht door limbotriker » zo mar 27, 2011 10:30 am

Niet alleen Rewaco's hebben smeernippels maar andere trikes ook

Ga er van uit dat alles wat beweegt of draait smering nodig heeft, maar niet alles heeft een smeer nippel.
dus kijk eens bij de trike naar alle bewegende en draaiende delen.
Dus loop eens rond de trike en kijk bij ieder draaiend gedeelte of er ergens een smeer nippel zit.
Bij mijn Boom Streetfighter zit er een midden op het balhoofd en 1 achter het blok onder aan het stangenstelsel voor de versnellingen.

Mijn oude Fecht trike had er alleen een aan het balhoofd zitten.

veel meer nippels zitten er meestal niet op een trike.
WACHT tot het rode licht gedoofd is er kan nog een trike aan komen

seat
Berichten: 10
Lid geworden op: do jan 13, 2011 1:01 pm

Bericht door seat » zo mar 27, 2011 12:00 pm

Bedankt voor jullie reacties al,op het balhoofd heb ik een nippel gezien aan de zijkant maar op trikers.be las ik dat er op ophangingsstangen holle nippels zitten die je kan doorspuiten maar daarom ik vroeg of die nog op model 2009 ook zaten.... :P

Plaats reactie