HOE HELP IK MIJN TRIKE DOOR DE WINTERSTOP

Gebruikersavatar
limbotriker
Berichten: 1215
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:41 am
Locatie: Voerendaal

HOE HELP IK MIJN TRIKE DOOR DE WINTERSTOP

Bericht door limbotriker » wo nov 09, 2011 7:19 am

Het trike jaar is jammer genoeg alweer (bijna) ten einde en de meeste trike's zullen aan een gedwongen rustperiode gaan beginnen.

Om hem goed door de winter te helpen doe ik het volgende.

-de trike wassen en na het wassen eerst minstens een uur gaan rijden om alles helemaal door en door droog te krijgen
-de trike in de was zetten, zie je meteen ook beschadigingen of roest die je bij kunt werken.
-de tank helemaal afvullen dit is tegen het roesten en condens (water) vorming, dus ook bij RVS tank.
-de bandenspanning 0.2 tot 0.4 bar verhogen.
-gas, rem en koppelings kabels oliën
-de accu aan een druppellader hangen, hiervoor heb ik een extra aparte 12 volt contactdoos op de trike gemaakt, normaal gebruik ik deze contactdoos voor het voeding van de navigatie, hoef ik de accu niet uit te bouwen.
-de trike verplaats ik af en toe iets anders kunnen de banden vlakken krijgen en dat is niet prettig rijden, bij goed weer kun je er ook even mee gaan rijden (alternatief hem helemaal opbokken zodat de wielen van de grond staan)
-1 keer in de week er even op gaan zitten, geeft de trike het gevoel dat je hem niet vergeet en hij er nog steeds bij hoort.

Heeft iemand misscien nog een andere goede winter tip......

En in het voorjaar van 2012
- olie verversen, eventueel een nieuwe oliefilter of bij kevers de oliefilter reinigen, de acculader afkoppelen de bandenspanning kontroleren en dan weer beginnen aan weer een prachtig trike jaar.

Maar misschien toch nog deze winter stiekem nog een keer een stukje rijden, geeft toch weer een kick ook al is het dan misscien steenkoud.
En de voorbijgangers hebben weer wat te vertellen als ze thuis komen.
WACHT tot het rode licht gedoofd is er kan nog een trike aan komen

Plaats reactie