deel 7 winterslaap

Gebruikersavatar
limbotriker
Berichten: 1215
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:41 am
Locatie: Voerendaal

deel 7 winterslaap

Bericht door limbotriker » vr okt 31, 2008 9:09 am

Het trike jaar loopt jamer genoeg weer ten einde en menig trike zal aan een gedwongen winterslaap beginnen.

Om hem goed door de winterslaap te helpen doe ik het volgende. wat niet wil zeggen dat ik het goed doe maar voor tips sta ik altijd open.

-de tank tegen het roesten helemaal afvullen
-de bandenspanning 0.2 tot 0.5 bar verhogen
-de trike wassen en na het wassen eerst minstens een uur gaan rijden om alles helemaal door en door droog te krijgen
-de trike in de was zetten, zie je meteen ook beschadigingen of roest die je bij kunt werken.
-gas en koppeling kabels oliën
-de accu aan het infuus hangen (druppellader) ik heb hiervoor een extra contactdoos gemaakt die ik normaal gebruik voor voeding van de navigatie, hoef ik de accu niet uit te bouwen.
-de trike af en toe iets verplaatsen of bij goed weer er mee gaan rijden(alternatief hem helemaal opbokken zodat de wielen van de grond staan)
-1 keer in de week er even op gaan zitten, geeft de trike het gevoel dat je hem niet vergeet en hij er nog steeds bij hoort.

-in het voorjaar olie verversen, de acculader afkoppelen de bandenspanning kontroleren en vlug weer de weg op.

laat nu de tips maar komen!!!!!!!!!!!!!!
WACHT tot het rode licht gedoofd is er kan nog een trike aan komen

Plaats reactie