leuke, nieuwe en handige trike spulletjes
- limbotriker
- Berichten: 1215
- Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:41 am
- Locatie: Voerendaal
leuke, nieuwe en handige trike spulletjes
deze rubriek heb ik opgesteld om leuke, handige en nieuwe spullen voor op en aan de trike aan de aandacht te brengen.
het is dus een rubriek waar iedereen aan mee kan werken vaak vinden wij iets niet, of is een handig hulpmiddel in de auto of motorwereld iets waar wij in de trike wereld ook mee geholpen kunnen worden.
DUS EEN OPROEP AAN IEDEREEN SCHRIJF JE BEVINDINGEN EN LAAT IEDEREEN MEE GENIETEN
het is dus een rubriek waar iedereen aan mee kan werken vaak vinden wij iets niet, of is een handig hulpmiddel in de auto of motorwereld iets waar wij in de trike wereld ook mee geholpen kunnen worden.
DUS EEN OPROEP AAN IEDEREEN SCHRIJF JE BEVINDINGEN EN LAAT IEDEREEN MEE GENIETEN
WACHT tot het rode licht gedoofd is er kan nog een trike aan komen
- limbotriker
- Berichten: 1215
- Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:41 am
- Locatie: Voerendaal
Ik zal gelijk beginnen
hier een helmtas fabricaat DANE type Fjelde
deze tas heb ik op de beenbeugel met behulp van een aluminium plaat een paar rvs beugels en rvs schroeven en moeren vast gezet
deze tas word geleverd inclusief een hoop riempjes en een regenhoes
de helm zit nu uit het zicht en vrij van stof, water en vuil
Deze tas kost per stuk € 59,00 bij www.Motoport.nl met ook een aantal vestigingen in Nederland, op de webshop te bestellen.
In de rubriek Familie in het smoelenboek zie je onze trike met deze tassen op de beenbeugel, wij hebben er rechts en links een gemonteerd.
wie interesse heeft kan ik de maten van de aluminium plaat en de maten van de schroeven etc. doorgeven,
Ziet er toch beter uit dan een netje!!!
hier een helmtas fabricaat DANE type Fjelde
deze tas heb ik op de beenbeugel met behulp van een aluminium plaat een paar rvs beugels en rvs schroeven en moeren vast gezet
deze tas word geleverd inclusief een hoop riempjes en een regenhoes
de helm zit nu uit het zicht en vrij van stof, water en vuil
Deze tas kost per stuk € 59,00 bij www.Motoport.nl met ook een aantal vestigingen in Nederland, op de webshop te bestellen.
In de rubriek Familie in het smoelenboek zie je onze trike met deze tassen op de beenbeugel, wij hebben er rechts en links een gemonteerd.
wie interesse heeft kan ik de maten van de aluminium plaat en de maten van de schroeven etc. doorgeven,
Ziet er toch beter uit dan een netje!!!
Laatst gewijzigd door limbotriker op zo jul 15, 2012 8:59 am, 1 keer totaal gewijzigd.
WACHT tot het rode licht gedoofd is er kan nog een trike aan komen
- limbotriker
- Berichten: 1215
- Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:41 am
- Locatie: Voerendaal
wie op zoek is naar een bevestigingsbeugel, houder, regenkap etc. voor zijn I-Phone, navigatie, MP3 speler, PDA etc. moet eens op deze Duitse site gaan snuffelen, vermoedelijk vind je hier wat je zoekt
http://www.bikertech.de/
http://www.bikertech.de/
WACHT tot het rode licht gedoofd is er kan nog een trike aan komen
- limbotriker
- Berichten: 1215
- Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:41 am
- Locatie: Voerendaal
Dit item heb ik verplaatst omdat het in deze rubriek beter uitkomt.
Trikes worden gelukkig niet vaak gestolen maar het komt zeker voor, ik ken enige voorbeelden, daarom het volgende:
ART goedgekeurde sloten worden momenteel steeds meer door verzekeraars verplicht gesteld.
vraag het even na anders kun je bij diefstal raar staan te kijken als de verzekeraar plotseling niets vergoed.,
Ook al zou de verzekeraar deze sloten niet verplicht stellen is het toch raadzaam om zo een slot aan te schaffen.
wat is ART
kijk maar eens op deze site :
http://www.stichtingart.nl daar staat de doelstelling en ook alle goedgekeurde sloten vermeld
Voor motoren en trikes worden sloten met 4 of 5 sterren geadviseerd
Ik heb zelf zo juist een schijfremslot met 4 sterren gekocht bij www.artsloten.nl
Deze leverancier is zeer goedkoop in vergelijking met de reguliere motorhandel, hij heeft een zeer ruim assortiment, alles zelf in voorraad en dus een super snelle levering, levering de werkdag na betaling
indien je vóór 15.00uur het besteld.
en je krijgt bij iedere bestelling ook nog een motorblad kado
Bij mijn levering was er een zg. reminder kabeltje niet bijgeleverd, even een mailtje en de dag daarna werd het al geleverd.
De website is ook erg duidelijk met veel keus
Je laat je trike toch niet stelen voor een relatief klein bedrag!!!!(je hebt al keus vanaf rond 4 tientjes)
Trikes worden gelukkig niet vaak gestolen maar het komt zeker voor, ik ken enige voorbeelden, daarom het volgende:
ART goedgekeurde sloten worden momenteel steeds meer door verzekeraars verplicht gesteld.
vraag het even na anders kun je bij diefstal raar staan te kijken als de verzekeraar plotseling niets vergoed.,
Ook al zou de verzekeraar deze sloten niet verplicht stellen is het toch raadzaam om zo een slot aan te schaffen.
wat is ART
kijk maar eens op deze site :
http://www.stichtingart.nl daar staat de doelstelling en ook alle goedgekeurde sloten vermeld
Voor motoren en trikes worden sloten met 4 of 5 sterren geadviseerd
Ik heb zelf zo juist een schijfremslot met 4 sterren gekocht bij www.artsloten.nl
Deze leverancier is zeer goedkoop in vergelijking met de reguliere motorhandel, hij heeft een zeer ruim assortiment, alles zelf in voorraad en dus een super snelle levering, levering de werkdag na betaling
indien je vóór 15.00uur het besteld.
en je krijgt bij iedere bestelling ook nog een motorblad kado
Bij mijn levering was er een zg. reminder kabeltje niet bijgeleverd, even een mailtje en de dag daarna werd het al geleverd.
De website is ook erg duidelijk met veel keus
Je laat je trike toch niet stelen voor een relatief klein bedrag!!!!(je hebt al keus vanaf rond 4 tientjes)
Laatst gewijzigd door limbotriker op wo mei 16, 2012 9:27 am, 1 keer totaal gewijzigd.
WACHT tot het rode licht gedoofd is er kan nog een trike aan komen
- limbotriker
- Berichten: 1215
- Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:41 am
- Locatie: Voerendaal
Een helm camera, ook wel bekend als een micro videocamera, bullet camera, action camera of lippenstift camera is een camera bevestigd aan een helm .
Helm camera's begonnen als volumineuze, full-sized video-en fotocamera's die werden buiten op de helm van skydivers bevestigd.
Deze namen nog op analoge tapes of films op.
Met de komst van digitale camera's, en kleinere camera productie, kwam de vooruitgang bij de helm camera's voor dagelijks gebruik.
Helm camera's krompen in omvang en de resultaten werden en worden steeds beter.
De nieuwste generatie van helm camera's bieden functies zoals op het scherm menu's of het draadloos overbrengen naar een offsite opname apparaat.
Er zijn momenteel een groot aantal wereldwijde, vooral Chineese fabrikanten/leveranciers van helm camera's.
Het merendeel van de camera's hebben een eigen energiebron, maar er zijn nieuwe recorders die de mogelijkheid hebben om de camera ook aan een extra stroomvoorziening te hangen.
Het dragen van een helm camera's is ook populair bij fietsers maar de motorwereld heeft deze camera's ook ontdekt, zij monteren de camera of aan de helm maar ook vast op of aan de motor, direct in de cockpit is een vaak gebruikte plaats.
Dus nu de trike wereld nog.
ga je er een kiezen ga dan op internet surfen, er zijn diverse YOUTUBE filmpjes waar deze camera's gedemonstreerd of vergeleken worden.
Kies wel een camera die waterdicht is
ik heb er zelf geen maar via diverse forums en filmpjes word aangeraden om verder te kiezen voor HD, 1080p en minimaal 32GB geheugen
er is keuze vanaf en paar tientjes tot aan... de sky is de limid.
Maar hele goede resultaten zitten al bij camera's van rond de €200,00
daar komt verder nog de prijs van een geheugenkaartje bij, vele camera's gaan al tot 32 GB, kies dan wel voor een kwaliteits kaartje anders kan het wel eens tegenvallen wat betreft de opnameduur.
dit blijkt uit testen op internet met 2 verschillende 32GB kaartjes, tussen een onbekend merk en een goed merk zat 50% verschil in.
Hier een link van een Engelsman "TECHMOAN" die heel veel camera's getest heeft:
http://www.youtube.com/watch?v=rMYNjWce ... re=related
En hier nog een revieuw:
http://helmetcamreview.wordpress.com/
Dus wie is de eerste triker, of zijn er al die er een gemonteerd heeft, dan graag jullie reacties en ervaringen.
Helm camera's begonnen als volumineuze, full-sized video-en fotocamera's die werden buiten op de helm van skydivers bevestigd.
Deze namen nog op analoge tapes of films op.
Met de komst van digitale camera's, en kleinere camera productie, kwam de vooruitgang bij de helm camera's voor dagelijks gebruik.
Helm camera's krompen in omvang en de resultaten werden en worden steeds beter.
De nieuwste generatie van helm camera's bieden functies zoals op het scherm menu's of het draadloos overbrengen naar een offsite opname apparaat.
Er zijn momenteel een groot aantal wereldwijde, vooral Chineese fabrikanten/leveranciers van helm camera's.
Het merendeel van de camera's hebben een eigen energiebron, maar er zijn nieuwe recorders die de mogelijkheid hebben om de camera ook aan een extra stroomvoorziening te hangen.
Het dragen van een helm camera's is ook populair bij fietsers maar de motorwereld heeft deze camera's ook ontdekt, zij monteren de camera of aan de helm maar ook vast op of aan de motor, direct in de cockpit is een vaak gebruikte plaats.
Dus nu de trike wereld nog.
ga je er een kiezen ga dan op internet surfen, er zijn diverse YOUTUBE filmpjes waar deze camera's gedemonstreerd of vergeleken worden.
Kies wel een camera die waterdicht is
ik heb er zelf geen maar via diverse forums en filmpjes word aangeraden om verder te kiezen voor HD, 1080p en minimaal 32GB geheugen
er is keuze vanaf en paar tientjes tot aan... de sky is de limid.
Maar hele goede resultaten zitten al bij camera's van rond de €200,00
daar komt verder nog de prijs van een geheugenkaartje bij, vele camera's gaan al tot 32 GB, kies dan wel voor een kwaliteits kaartje anders kan het wel eens tegenvallen wat betreft de opnameduur.
dit blijkt uit testen op internet met 2 verschillende 32GB kaartjes, tussen een onbekend merk en een goed merk zat 50% verschil in.
Hier een link van een Engelsman "TECHMOAN" die heel veel camera's getest heeft:
http://www.youtube.com/watch?v=rMYNjWce ... re=related
En hier nog een revieuw:
http://helmetcamreview.wordpress.com/
Dus wie is de eerste triker, of zijn er al die er een gemonteerd heeft, dan graag jullie reacties en ervaringen.
WACHT tot het rode licht gedoofd is er kan nog een trike aan komen
- limbotriker
- Berichten: 1215
- Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:41 am
- Locatie: Voerendaal
Trike afdekking/hoes/jasje/etc. noem het hoe je zelf wilt.
Deze relatief goedkope oplossing is in diverse materialen verkrijgbaar, persoonlijk vind ik de uitvoering in een soort dunne Nylon, lijkt op parachute stof , de voorkeur.
er zijn ook dikkere uitvoeringen en deze lijken een beetje op de meestal oranje afdekzeilen uit de bouwmarkt. nadeel van deze is dat ze vrij stug en zwaar zijn, voordeel helemaal waterdicht.
De nylon hoes is niet helemaal waterdicht, maar waterafstotend, je moet goed opletten dat er geen "zak"in komt want dan verzameld zich daar het water en gat langzaam doordruppelen.
De dunne nylon uitvoering is op vakantie wel gemakkelijk mee te nemen en heel licht.
VOORBEELD
De meeste trike handelaren en ook importeurs hebben deze zeilen op voorraad en de kosten vallen reuze mee van rond de € 60,00 tot aan de € 100,00
Ook op vakantie als de trike in het vrije veld of direct naast de weg staat is zo en afdekking altijd beter dan dat iedereen meteen ziet wat er staat.
het weerhoud het "publiek" ook er van om stiekem er even op te gaan zitten.
kijk wel even of de hoes past, mijn Fighter past in ieder geval.
In de winter krijgt mijn trike ook zo een jasje, de trike blijft dan lekker vrij van stof.
Deze relatief goedkope oplossing is in diverse materialen verkrijgbaar, persoonlijk vind ik de uitvoering in een soort dunne Nylon, lijkt op parachute stof , de voorkeur.
er zijn ook dikkere uitvoeringen en deze lijken een beetje op de meestal oranje afdekzeilen uit de bouwmarkt. nadeel van deze is dat ze vrij stug en zwaar zijn, voordeel helemaal waterdicht.
De nylon hoes is niet helemaal waterdicht, maar waterafstotend, je moet goed opletten dat er geen "zak"in komt want dan verzameld zich daar het water en gat langzaam doordruppelen.
De dunne nylon uitvoering is op vakantie wel gemakkelijk mee te nemen en heel licht.
VOORBEELD
De meeste trike handelaren en ook importeurs hebben deze zeilen op voorraad en de kosten vallen reuze mee van rond de € 60,00 tot aan de € 100,00
Ook op vakantie als de trike in het vrije veld of direct naast de weg staat is zo en afdekking altijd beter dan dat iedereen meteen ziet wat er staat.
het weerhoud het "publiek" ook er van om stiekem er even op te gaan zitten.
kijk wel even of de hoes past, mijn Fighter past in ieder geval.
In de winter krijgt mijn trike ook zo een jasje, de trike blijft dan lekker vrij van stof.
Laatst gewijzigd door limbotriker op wo mei 16, 2012 9:28 am, 1 keer totaal gewijzigd.
WACHT tot het rode licht gedoofd is er kan nog een trike aan komen
- limbotriker
- Berichten: 1215
- Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:41 am
- Locatie: Voerendaal
druppellader voor trike
we weten allemaal dat bij een trike, als hij langduring stil staat, de accu op een gevaarlijk laag nivo kan komen dat starten onmogelijk is.
Dat komt door stille gebruikers, een klokje is al funest. verder zal een accu bij stilstand ook langzaam acheteruit gaan.
daarom hangen velen van ons, vooral in de winterperiode, de trike op een druppellader.
Nu heb ik een druppellader gevonden die geen stroom verbruikt, dus toepasbaar als er geen stopcontact aanwezig is. of als je heel erg energiezuinig bent ingesteld.
Het is een druppellader op basis van zonne energie
direct met klemmen op de accu aan te sluiten of via een sigaretten aansteker stopcontact
Wel opletten om hem los te koppelen als je start anders gaat het fout
Kies een druppellader die minimaal 3 watt levert anders laad hij te weinig.
DIT IS EEN 5 WATT MODEL
Er zijn meerder modellen op de markt, maar tussen € 50,00 en € 125,00 heb je een goede.
Deze worden ook verkocht in de camperbranche even surfen op internet en je vind er genoeg.
we weten allemaal dat bij een trike, als hij langduring stil staat, de accu op een gevaarlijk laag nivo kan komen dat starten onmogelijk is.
Dat komt door stille gebruikers, een klokje is al funest. verder zal een accu bij stilstand ook langzaam acheteruit gaan.
daarom hangen velen van ons, vooral in de winterperiode, de trike op een druppellader.
Nu heb ik een druppellader gevonden die geen stroom verbruikt, dus toepasbaar als er geen stopcontact aanwezig is. of als je heel erg energiezuinig bent ingesteld.
Het is een druppellader op basis van zonne energie
direct met klemmen op de accu aan te sluiten of via een sigaretten aansteker stopcontact
Wel opletten om hem los te koppelen als je start anders gaat het fout
Kies een druppellader die minimaal 3 watt levert anders laad hij te weinig.
DIT IS EEN 5 WATT MODEL
Er zijn meerder modellen op de markt, maar tussen € 50,00 en € 125,00 heb je een goede.
Deze worden ook verkocht in de camperbranche even surfen op internet en je vind er genoeg.
WACHT tot het rode licht gedoofd is er kan nog een trike aan komen
- limbotriker
- Berichten: 1215
- Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:41 am
- Locatie: Voerendaal
TMPS of wel banden spannings monitor systeem.
Bespaar op brandstofkosten met een bandenspanningsmonitor
Personenauto’s en dus ook triks zijn wat betreft de wegligging en het brandstofverbruik gevoelig voor bandenspanning.
Te lage bandenspanning
Het meten van de bandenspanning is een vrij omslachtig en vooral ’s winters, koud klusje. Er wordt dan ook te weinig gecontroleerd. Bij controle door de verkeerspolitie blijkt dat 30 – 50% van alle auto’s een te lage bandenspanning heeft!
Eén keer in de week controleren van de bandenspanning word aangeraden maar wie doet dit.
Twee soorten bandenspanningsmonitoren
Er zijn ruwweg 2 soorten bandenspanningmonitoren, beide geven via een zendertje een hoorbaar en/of zichtbaar signaal als de bandenspanning te hoog of te laag is en als de temperatuur in de band te hoog is.
Het verschil is de montageplaats van de sensor, in de velg of aan de buitenkant als ventieldop.
Er zijn diverse systemen en merken voor auto's op de markt, ook voor motoren dus voor 2 wielen is een systeem op de markt.
sind kort is er ook een systeem voor trikes op de markt
Je kunt wel een systeem voor auto's dus met 4 sensorten kopen maar het systeem zal dan continue een te lage spanning melden omdat 1 van de ventielen niet is aangsloten.
Het is dus een draadloos systeem, alleen na een aantal jaren de batterijen vervangen
Bespaar op brandstofkosten met een bandenspanningsmonitor
Personenauto’s en dus ook triks zijn wat betreft de wegligging en het brandstofverbruik gevoelig voor bandenspanning.
Te lage bandenspanning
Het meten van de bandenspanning is een vrij omslachtig en vooral ’s winters, koud klusje. Er wordt dan ook te weinig gecontroleerd. Bij controle door de verkeerspolitie blijkt dat 30 – 50% van alle auto’s een te lage bandenspanning heeft!
Eén keer in de week controleren van de bandenspanning word aangeraden maar wie doet dit.
Twee soorten bandenspanningsmonitoren
Er zijn ruwweg 2 soorten bandenspanningmonitoren, beide geven via een zendertje een hoorbaar en/of zichtbaar signaal als de bandenspanning te hoog of te laag is en als de temperatuur in de band te hoog is.
Het verschil is de montageplaats van de sensor, in de velg of aan de buitenkant als ventieldop.
Er zijn diverse systemen en merken voor auto's op de markt, ook voor motoren dus voor 2 wielen is een systeem op de markt.
sind kort is er ook een systeem voor trikes op de markt
Je kunt wel een systeem voor auto's dus met 4 sensorten kopen maar het systeem zal dan continue een te lage spanning melden omdat 1 van de ventielen niet is aangsloten.
Het is dus een draadloos systeem, alleen na een aantal jaren de batterijen vervangen
WACHT tot het rode licht gedoofd is er kan nog een trike aan komen
- limbotriker
- Berichten: 1215
- Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:41 am
- Locatie: Voerendaal
Spatlap voorwiel
Op Ebay gezien, een fraaie uitvoering van een spatlap, deze is alleen voor een Boom schommelarm zoals o.a. gebruikt in een Fighter
Zelf heb ik, bij het regionale rubberhuis een stuk redelijk fexibele rubber gekocht.
Het spatbord gedemonteerd, maar eerst de grondspeling gemeten bij inveren.
Het rubber aangetekend zodat hij het gemeten gedeelte onder het spatbord uit steekt.
Het rubber zodanig afgesneden dat hij, gemeten over de breedte van het spatbord. helemaal past.
Het gat gemaakt voor de bevestigingsbout in de schommelarm.
daarna het rubber vetvrij gemaakt en met rubberkit in het spatbord gelijmd.
Niet te veel want als hij versleten is moet je hem gemakkelijk los kunnen snijden om weer een nieuw stuk rubber er in te kunnen lijmen.
Op Ebay gezien, een fraaie uitvoering van een spatlap, deze is alleen voor een Boom schommelarm zoals o.a. gebruikt in een Fighter
Zelf heb ik, bij het regionale rubberhuis een stuk redelijk fexibele rubber gekocht.
Het spatbord gedemonteerd, maar eerst de grondspeling gemeten bij inveren.
Het rubber aangetekend zodat hij het gemeten gedeelte onder het spatbord uit steekt.
Het rubber zodanig afgesneden dat hij, gemeten over de breedte van het spatbord. helemaal past.
Het gat gemaakt voor de bevestigingsbout in de schommelarm.
daarna het rubber vetvrij gemaakt en met rubberkit in het spatbord gelijmd.
Niet te veel want als hij versleten is moet je hem gemakkelijk los kunnen snijden om weer een nieuw stuk rubber er in te kunnen lijmen.
WACHT tot het rode licht gedoofd is er kan nog een trike aan komen
- limbotriker
- Berichten: 1215
- Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:41 am
- Locatie: Voerendaal
Zachte Poetsdoeken
Ik poets onze trike al jaren met deze poetsdoeken
zijn gemakkelijk af te scheuren en heerlijk zacht
je weet zeker dat er in deze poetsdoeken geen harde stukjes zitten.
Ik heb ze gekocht bij de Moto Guzzi dealer Teo Lamers in Nijmegen
ik weet niet of deze doeken ook op andere plaatsen te koop zijn
Aangezien Nijmegen niet in de buurt is heb ik 2 jaar geleden 2 rollen gekocht, en ben nog met de eerste bezig.
Artikelnummer: 431164110200
Omschrijving: Poetsdoek per rol 200m (extra zacht)
Prijs incl. BTW : € 9,95
wel even bellen of ze op voorraad zijn
Ik poets onze trike al jaren met deze poetsdoeken
zijn gemakkelijk af te scheuren en heerlijk zacht
je weet zeker dat er in deze poetsdoeken geen harde stukjes zitten.
Ik heb ze gekocht bij de Moto Guzzi dealer Teo Lamers in Nijmegen
ik weet niet of deze doeken ook op andere plaatsen te koop zijn
Aangezien Nijmegen niet in de buurt is heb ik 2 jaar geleden 2 rollen gekocht, en ben nog met de eerste bezig.
Artikelnummer: 431164110200
Omschrijving: Poetsdoek per rol 200m (extra zacht)
Prijs incl. BTW : € 9,95
wel even bellen of ze op voorraad zijn
WACHT tot het rode licht gedoofd is er kan nog een trike aan komen
- Bob van Duist
- Site Admin
- Berichten: 200
- Lid geworden op: ma okt 06, 2008 7:02 pm
- Locatie: Anna Paulowna
- Contacteer:
- limbotriker
- Berichten: 1215
- Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:41 am
- Locatie: Voerendaal
Ouder worden komt met gebreken.
een van deze gebreken is het slechter zien en met name tijdens het lezen.
je ogen worden slechter en dat is op te vangen door leesbrillen.
Op een trike moet je ook kunnen lezen en met name de navigatie en de klokjes.
Nu kun je met een gewone leesbril niets op een trike
Een zonnebril hebben wij bijna allemaal op maar deze zijn niet of heel duur te krijgen in een leesbril uitvoering.
een gewone zonnebril in leesuitvoering is meestal niet geschikt voor op de trike, deze sluiten meestal niet goed af om de ogen.
Nu gebruik ik in mijn zonne trike bril een los leesgedeelte
deze worden aan de binnenkant van de bril geplakt met behulp van water, je kunt ze later ook gewoon weer los nemen en opnieuw plakken.
De leesdelen zijn in Nederland o.a. via een deze site te bestellen:
http://www.voordeeloptiek.nl/index.php? ... 90&lang=NL
Leesdelen op sterkte zijn verkrijgbaar vanaf een waarde van + 1.25 dpt.
De prijs is 24,99 voor de leesdelen en 1 euro voor de porto.
Totaal bedrag is dus 25,99 euro.
Mij bevallen ze prima, ik gebruik al meer dan 5 jaar deze soort leeslensjes
Nog een tip:
als je normaal bv. +3.5 hebt en je moet veraf op tellers en navi kunnen kijken moet je een kleinere waarde nemen.
ik heb dit uitgeprobeerd met oude brilletjes die ik nog had liggen en kwam bij mij uit op +1.25.
dus als de afstand groter word moet je een kleinere waarde nemen.
een van deze gebreken is het slechter zien en met name tijdens het lezen.
je ogen worden slechter en dat is op te vangen door leesbrillen.
Op een trike moet je ook kunnen lezen en met name de navigatie en de klokjes.
Nu kun je met een gewone leesbril niets op een trike
Een zonnebril hebben wij bijna allemaal op maar deze zijn niet of heel duur te krijgen in een leesbril uitvoering.
een gewone zonnebril in leesuitvoering is meestal niet geschikt voor op de trike, deze sluiten meestal niet goed af om de ogen.
Nu gebruik ik in mijn zonne trike bril een los leesgedeelte
deze worden aan de binnenkant van de bril geplakt met behulp van water, je kunt ze later ook gewoon weer los nemen en opnieuw plakken.
De leesdelen zijn in Nederland o.a. via een deze site te bestellen:
http://www.voordeeloptiek.nl/index.php? ... 90&lang=NL
Leesdelen op sterkte zijn verkrijgbaar vanaf een waarde van + 1.25 dpt.
De prijs is 24,99 voor de leesdelen en 1 euro voor de porto.
Totaal bedrag is dus 25,99 euro.
Mij bevallen ze prima, ik gebruik al meer dan 5 jaar deze soort leeslensjes
Nog een tip:
als je normaal bv. +3.5 hebt en je moet veraf op tellers en navi kunnen kijken moet je een kleinere waarde nemen.
ik heb dit uitgeprobeerd met oude brilletjes die ik nog had liggen en kwam bij mij uit op +1.25.
dus als de afstand groter word moet je een kleinere waarde nemen.
WACHT tot het rode licht gedoofd is er kan nog een trike aan komen
- limbotriker
- Berichten: 1215
- Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:41 am
- Locatie: Voerendaal
In navolging op het voorgaande artikel betreffende de lees lenzen nu een stukje over speciaal ontwikkelde brillen.
De Duitse Firma Helly heeft een grote range zonnebrillen ontwikkeld speciaal voor motorrijders en dus ook trikers
Heel speciaal is dat de glazen speciaal getest zijn om steenslag met een snelheid van 200km /uur te kunnen weerstaan.
Een steentje wat door een passerende auto word weggeschoten kan makkelijk veel schade aanrichten, wie heeft niet al eens een ruitschade gehad en als zo iets in je oog komt...het resultaat laat zich raden.
Je eigen ogen kunnen hier zeker niet tegen. en welke normale zonnebril kan hier wel tegen??
Tevens kun je bij deze firma ook terecht als je zelf al brildragend bent, je kunt deze zonnebrillen op recept laten maken.
Deze brillen zijn in ieder geval in Nederland verkrijgbaar bij Hein Gericke en bij Motoport vestigingen, en voor andere dealers zie de site van Helly op de Duitse site zoeken onder de naam: Händlersuche en voor de Engelstalige site : dealer locator.
je kunt per land zoeken
kijk maar eens rond op hun site http://www.bikereyes.at/
De Duitse Firma Helly heeft een grote range zonnebrillen ontwikkeld speciaal voor motorrijders en dus ook trikers
Heel speciaal is dat de glazen speciaal getest zijn om steenslag met een snelheid van 200km /uur te kunnen weerstaan.
Een steentje wat door een passerende auto word weggeschoten kan makkelijk veel schade aanrichten, wie heeft niet al eens een ruitschade gehad en als zo iets in je oog komt...het resultaat laat zich raden.
Je eigen ogen kunnen hier zeker niet tegen. en welke normale zonnebril kan hier wel tegen??
Tevens kun je bij deze firma ook terecht als je zelf al brildragend bent, je kunt deze zonnebrillen op recept laten maken.
Deze brillen zijn in ieder geval in Nederland verkrijgbaar bij Hein Gericke en bij Motoport vestigingen, en voor andere dealers zie de site van Helly op de Duitse site zoeken onder de naam: Händlersuche en voor de Engelstalige site : dealer locator.
je kunt per land zoeken
kijk maar eens rond op hun site http://www.bikereyes.at/
WACHT tot het rode licht gedoofd is er kan nog een trike aan komen
- limbotriker
- Berichten: 1215
- Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:41 am
- Locatie: Voerendaal
een weetje:
Op veel trike achterbanden staan mooie witte letters, tenminste als je ze nieuw koopt.
na verloop van tijd worden steeds donkerder.
een relatief goedkope mannier om ze weer hagelwit te krijgen is deze letters te poetsen met tandpasta en en tandenborstel.
Je hoeft niet tussen de lijntjes te kleuren, als je klaar bent even na wassen met schoon water en ze zijn weer wit.
nog een bijkomend voordeel, ze ruiken ook weer lekker.
Op veel trike achterbanden staan mooie witte letters, tenminste als je ze nieuw koopt.
na verloop van tijd worden steeds donkerder.
een relatief goedkope mannier om ze weer hagelwit te krijgen is deze letters te poetsen met tandpasta en en tandenborstel.
Je hoeft niet tussen de lijntjes te kleuren, als je klaar bent even na wassen met schoon water en ze zijn weer wit.
nog een bijkomend voordeel, ze ruiken ook weer lekker.
WACHT tot het rode licht gedoofd is er kan nog een trike aan komen
- limbotriker
- Berichten: 1215
- Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:41 am
- Locatie: Voerendaal
Cruise control
In de moderne auto is dit al bijna een vanzelfsprekendheid en ideaal op lange stukken.
Omdat ik op mijn vorige Boom Fighter een Cruise Control had geplaatst en deze heel goed beviel heb ik er nu ook een op onze nieuwe trike geplaatst
Ik heb dezelfde als op de vorige trike geplaatst van het merk Waeco
Eerst de gebruikers en inbouw handleiding gedownload ( http://www.waeco.com/tmp/MS-50_EB_10S_02.pdf ), lees deze voor aankoop eerst goed door
Deze cruise control van het type MS50 is bij Conrad te koop en meestal in de aanbieding voor € 129,00
Deze dus ook weer besteld en je krijgt hem dan toegestuurd in een doosje inclusief internationale gebruikers en inbouw aanwijzing
Alles uitpakken en op de vloer uitleggen, er zit van allerlei hulpmateriaal bij om de meest voorkomende aansluitingen te kunnen maken, aan het eind heb je dus ook een hele hoop materiaal over.
Nogmaals de inbouw handleiding bekijken en vooral de technische tekeningetjes zijn hulp vol.
De centrale cruise control computer heeft een vaste plus en een geschakelde plus nodig.
Omdat de zekeringen op mijn trike in een centrale kast verstopt zitten heb ik daar dan ook de centrale cruise control computer (cc unit) geplaatst.
De centrale kast zit in de buurt van het motorblok dus dit is wel zo handig.
De vaste plus en een geschakelde plus op het Trike schema nazoeken en daar van aftakken met de meegeleverde aftakklemmen, naar de cruise control computer. De cruise control heeft een eigen zwevende zekering en die heb ik vastgelijmd in de centrale kast.
Het draadje naar het remlicht is makkelijk aan te sluiten en word parallel d.m.v. een kabel klemmetje op de draad naar het remlicht aangesloten.
De bedien knoppen zijn eigenlijk voor in een auto dus niet echt waterdicht, dit heb ik verholpen door een afdek kapje te maken, deze heb ik d.m.v. een spanbandje en rubberkit tegen mijn stuur geplaatst.
Omdat de bekabeling van de bediening met 4 draden te kort was om tot an de centrale cruise control computer te komen, heb ik deze met een soepele kabel, onder de dummytank, d.m.v. solderen verlengt tot aan de centrale computer.
Op deze soepele kabel met een draaddiameter van 0.34mm2 en 7 adres, te bestellen bij de betere elektro installateur (voorbeeld bestel referentie: 4 meter kabel LIYY 7x0.34mm2 Lapp TU 3776432) komen later ook de 2 draadjes van het magneetcontact van het koppelings pedaal. (1 draadje heb je dan reserve)
De blauwe gaskabel unit is geplaatst aan de buitenkant van de centrale zekering kast in het motor gedeelte, Aftekenen, gaten boren, de blauwe gaskabel unit vastschroeven, het kabeltje via de onderkant naar binnen en aansluiten op de centrale cruise control computer, de gaskabel gedeeltelijk vastgezet met spanbandjes.
Het aanbrengen van de parallelle gaskabel was gemakkelijk en ligt in een grote boog boven op de tank naar de gaskabel
vastmaken op de bestaande gaskabel d.m.v meegeleverde klemmetje, tip: de gashandel helemaal open draaien en dan de gaskabel van de cc vacuum unit aansluiten, zo heb je voldoende speling.
Daarna de magneet monteren op de cardanas.
ik heb deze gemonteerd op de tussenas naar het rechter achterwiel, dit heeft het voordeel dat deze as wel draait maar niet op en neer beweegt.
Je krijgt 3 magneten en 2 spanbandjes, maar je moet beginnen met 1 magneet, dit is meestal wel voldoende. Je hebt dan 2 magneten en 1 spanbandje in reserve, het contact met bekabeling heb ik op een beugeltje gemonteerd en de bekabeling land de frame buizen gebracht tot aan de centrale cruise control computer.
Op de gaskabel unit moet ook nog vacuüm worden aangesloten , dit kun je door gewoon de vacuüm slang naar de rem bekrachtiger door te knippen en er een van de 3 meegeleverd “T” stukje er tussen zetten
Als laatste heb ik een contact gemaakt aan de koppelingspedaal, Ik heb de meegeleverde "L" beugel iets aangepast en tegen het frame een 2e kleinere beugel gemaakt.
Op de "L"beugel zit de magneet en op de beugel tegen het frame zit het reedcontact (magneetcontact)
Draadjes, via de extra kabel waar ook het bediengedeelte mee is opgelengd, naar de centrale computer en klaar.
Nu de inleer procedure en de proefrit. Het bleek dat ik de computer iets gevoeliger moest zetten, hiervoor zit er een 3 standen schakelaartje op de computer, deze standaard in de middenstand staat en moest verplaatst worden naar de hoogste stand.
Ik heb hem nu ongeveer 2500 km getest waarvan ongeveer 1200 km op grotere stukken en het is werkelijk geweldig.
Je kunt nu je rechter hand loslaten en de trike loopt gewoon keurig door.
Het systeem is te stoppen door bediening van de rem, koppeling en uitzetten door op de middelste knop van de bedienunit te drukken.
Deze hele omschrijving is gebaseerd op een BOOM STREETFIGHTER maar vast wel op andere trikes te gebruiken.
Voor trikes zonder vacuüm heeft Waeco hier een ander systeem voor nl de MS700, deze heeft geen vacuüm bediening maar een servomotor bediening
Zie www.waeco.nl
een hele hoop tekst maar het komt er in het kort op neer:
centrale cruise control computer (cc unit)plaatsen
op de cc unit voeding vaste spanning
op de cc unit voeding geschakelde spanning
vacuum unit plaatsen en aansluiten op de gaskabel, de cc unit en het vacuum
plaatsen magneet op de cardanas en aansluiten op de cc unit
aansluiting op (derde) remlicht vanaf de cc unit
aansluiten op koppelings pedaal vanaf de cc unit
plaatsen bedienunit en aansluiten op de cc unit
is ongeveer 1 dag werk
foto's volgen zsm.
In de moderne auto is dit al bijna een vanzelfsprekendheid en ideaal op lange stukken.
Omdat ik op mijn vorige Boom Fighter een Cruise Control had geplaatst en deze heel goed beviel heb ik er nu ook een op onze nieuwe trike geplaatst
Ik heb dezelfde als op de vorige trike geplaatst van het merk Waeco
Eerst de gebruikers en inbouw handleiding gedownload ( http://www.waeco.com/tmp/MS-50_EB_10S_02.pdf ), lees deze voor aankoop eerst goed door
Deze cruise control van het type MS50 is bij Conrad te koop en meestal in de aanbieding voor € 129,00
Deze dus ook weer besteld en je krijgt hem dan toegestuurd in een doosje inclusief internationale gebruikers en inbouw aanwijzing
Alles uitpakken en op de vloer uitleggen, er zit van allerlei hulpmateriaal bij om de meest voorkomende aansluitingen te kunnen maken, aan het eind heb je dus ook een hele hoop materiaal over.
Nogmaals de inbouw handleiding bekijken en vooral de technische tekeningetjes zijn hulp vol.
De centrale cruise control computer heeft een vaste plus en een geschakelde plus nodig.
Omdat de zekeringen op mijn trike in een centrale kast verstopt zitten heb ik daar dan ook de centrale cruise control computer (cc unit) geplaatst.
De centrale kast zit in de buurt van het motorblok dus dit is wel zo handig.
De vaste plus en een geschakelde plus op het Trike schema nazoeken en daar van aftakken met de meegeleverde aftakklemmen, naar de cruise control computer. De cruise control heeft een eigen zwevende zekering en die heb ik vastgelijmd in de centrale kast.
Het draadje naar het remlicht is makkelijk aan te sluiten en word parallel d.m.v. een kabel klemmetje op de draad naar het remlicht aangesloten.
De bedien knoppen zijn eigenlijk voor in een auto dus niet echt waterdicht, dit heb ik verholpen door een afdek kapje te maken, deze heb ik d.m.v. een spanbandje en rubberkit tegen mijn stuur geplaatst.
Omdat de bekabeling van de bediening met 4 draden te kort was om tot an de centrale cruise control computer te komen, heb ik deze met een soepele kabel, onder de dummytank, d.m.v. solderen verlengt tot aan de centrale computer.
Op deze soepele kabel met een draaddiameter van 0.34mm2 en 7 adres, te bestellen bij de betere elektro installateur (voorbeeld bestel referentie: 4 meter kabel LIYY 7x0.34mm2 Lapp TU 3776432) komen later ook de 2 draadjes van het magneetcontact van het koppelings pedaal. (1 draadje heb je dan reserve)
De blauwe gaskabel unit is geplaatst aan de buitenkant van de centrale zekering kast in het motor gedeelte, Aftekenen, gaten boren, de blauwe gaskabel unit vastschroeven, het kabeltje via de onderkant naar binnen en aansluiten op de centrale cruise control computer, de gaskabel gedeeltelijk vastgezet met spanbandjes.
Het aanbrengen van de parallelle gaskabel was gemakkelijk en ligt in een grote boog boven op de tank naar de gaskabel
vastmaken op de bestaande gaskabel d.m.v meegeleverde klemmetje, tip: de gashandel helemaal open draaien en dan de gaskabel van de cc vacuum unit aansluiten, zo heb je voldoende speling.
Daarna de magneet monteren op de cardanas.
ik heb deze gemonteerd op de tussenas naar het rechter achterwiel, dit heeft het voordeel dat deze as wel draait maar niet op en neer beweegt.
Je krijgt 3 magneten en 2 spanbandjes, maar je moet beginnen met 1 magneet, dit is meestal wel voldoende. Je hebt dan 2 magneten en 1 spanbandje in reserve, het contact met bekabeling heb ik op een beugeltje gemonteerd en de bekabeling land de frame buizen gebracht tot aan de centrale cruise control computer.
Op de gaskabel unit moet ook nog vacuüm worden aangesloten , dit kun je door gewoon de vacuüm slang naar de rem bekrachtiger door te knippen en er een van de 3 meegeleverd “T” stukje er tussen zetten
Als laatste heb ik een contact gemaakt aan de koppelingspedaal, Ik heb de meegeleverde "L" beugel iets aangepast en tegen het frame een 2e kleinere beugel gemaakt.
Op de "L"beugel zit de magneet en op de beugel tegen het frame zit het reedcontact (magneetcontact)
Draadjes, via de extra kabel waar ook het bediengedeelte mee is opgelengd, naar de centrale computer en klaar.
Nu de inleer procedure en de proefrit. Het bleek dat ik de computer iets gevoeliger moest zetten, hiervoor zit er een 3 standen schakelaartje op de computer, deze standaard in de middenstand staat en moest verplaatst worden naar de hoogste stand.
Ik heb hem nu ongeveer 2500 km getest waarvan ongeveer 1200 km op grotere stukken en het is werkelijk geweldig.
Je kunt nu je rechter hand loslaten en de trike loopt gewoon keurig door.
Het systeem is te stoppen door bediening van de rem, koppeling en uitzetten door op de middelste knop van de bedienunit te drukken.
Deze hele omschrijving is gebaseerd op een BOOM STREETFIGHTER maar vast wel op andere trikes te gebruiken.
Voor trikes zonder vacuüm heeft Waeco hier een ander systeem voor nl de MS700, deze heeft geen vacuüm bediening maar een servomotor bediening
Zie www.waeco.nl
een hele hoop tekst maar het komt er in het kort op neer:
centrale cruise control computer (cc unit)plaatsen
op de cc unit voeding vaste spanning
op de cc unit voeding geschakelde spanning
vacuum unit plaatsen en aansluiten op de gaskabel, de cc unit en het vacuum
plaatsen magneet op de cardanas en aansluiten op de cc unit
aansluiting op (derde) remlicht vanaf de cc unit
aansluiten op koppelings pedaal vanaf de cc unit
plaatsen bedienunit en aansluiten op de cc unit
is ongeveer 1 dag werk
foto's volgen zsm.
WACHT tot het rode licht gedoofd is er kan nog een trike aan komen